Yılmaz Atmaca

1970 yılında Türkiye’de doğan Yılmaz Atmaca, beş kardeşin en büyüğüdür. 17 yaşındayken bir tesadüf eseri tiyatroya olan tutkusunu keşfetti ve bu keşif onun hayatının akışını değiştirdi. Daha da ileri giderek, tutkudan da öte bir mesleğe dönüştü. Türkiye ve Almanya’da oyuncu, yönetmen ve tiyatro pedagogu olarak sayısız tiyatro ve filmde görev aldı.
1999 yılında Berlin Sanat Üniversitesi’nde (UdK) Tiyatro Pedagojisi eğitimini tamamladı.
2007 yılında pedagog ve psikologlardan oluşan bir ekiple beraber Heroes projesini kurdu. Almanya’da sayısız ödülle onurlandırılan “Heroes -Namus adı altında yapılan baskıya karşı” projesinde grup lideri olarak gençlerin eğitim görevini üstlendi. Ataerkil toplumdan gelen ve projeye gönüllü olarak katılan gençler bir yıllık sıkı bir eğitimden sonra okullara gidip öğrencilerle kısa skeçler eşliğinde kadın erkek eşitliği için mücadele etmekteler.
2009-2014 yılları arasında aile danışmanı olarak, okulda veya aile ortamında yetişkinler tarafından sorunlu olarak tanımlanan çocukların ve gençlerin ailelerine danışmanlık yaptı.
2013 yılında Jesper Juul’ün eşliğinde kurulan DDIF’te (Alman-Danimarka Aile Terapisi Enstitüsü) dört yıllık aile terapisi eğitimini tamamladı.
Yılmaz Atmaca tiyatroyu bir araç, aile terapistliği eğitimini iletişimde köprü ve tiyatro pedagojisini ise tüm bunların buluştuğu, katılımcıların duygularını, düşüncelerini dile getirebilecekleri, kendilerini yaşayabilecekleri ve başkalarını tanıyabilecekleri bir alan olarak sunmaya çalışmaktadır.
Birbirinden farklı birçok projede görev alan Yılmaz Atmaca, 2017’den bu yana yoğun olarak Bavyera eyaletinde çalışmaktadır. Adalet Bakanlığı ile ortak bir projede cezaevlerinde gençlerle tiyatro çalışmaları yapmaktadır. Workshop’larla gençleri olası radikal gruplara karşı bilinçlendirmeye çalışmaktadır. Bununla beraber Kültür Bakanlığı tarafından onaylan bir projeyle, Almanya’ya gelen göçmenlerle çalışmaktadır.
2014’ten bu yana, Berlin Polis Akademisi’nde kültürlerarası iletişim seminerleri vererek genç polisleri yeni meslek yaşamlarında olası kültürlerarası çatışmalara hazırlamaktadır.
Özellikle ataerkil toplumdan gelen, kadın-erkek eşitliğini günlük yaşamına adapte etmeyen/edemeyen, örf ve adet veya dini değerler karşısında küçülen çocuk ve gençlerin okullarda karşılaştıkları zorlukları aşabilmeleri için Almanya ve Avusturya’da pedagog ve öğretmenlere seminerler verip politikacılara danışmanlık yapmaktadır. Diğer yandan farklı ulustan ailelere danışmanlığın yanısıra okullarda velilere çocuk eğitimi alanında seminerler verip onlara danışmanlık yapmaktadır.