Jesper Juul

 

Jesper Juul1948 Danimarka doğumlu olan Jesper Juul, öğretmen, bireysel, çift, grup ve aile terapisti, çatışma danışmanı ve yazardır. Tarih ve din eğitimi alanlarında öğretmenlik tahsilini tamamladıktan sonra, 1972 yılında Avrupa Düşünce Tarihi bölümünü bitirdi. Öğretmenlik kariyerini sürdürmek yerine yurt eğitmeni olarak işe başladı ve sonrasında sosyal çalışma uzmanı olarak devam eden Juul daha sonrasında da Hollanda’da ve ABD’de Walter Kempler yanında aile terapisti eğitimi aldı. 1979 yılında Aarhus yakınlarındaki Odder’de 2004 yılına kadar bizzat yönettiği „Kempler Institute

„Anahtar kelime ilişkidir. İlişkilerin kalitesi insan olarak bizim refahımızı ve gelişimimizi belirler. Çocuklar tüm temel insani nitelikler ile dünyaya gelirler ve bu nedenle de yetişkinlerle aynı kırılganlık duygusuna ve hayatta kalma yeteneğine sahiptirler. Ebeveyn olmak hayatta büyük zorluklarla dolu bir rolü üstlenmek anlamına gelir.“ Jesper Juul

Kempler, 70’li yılların ortalarından beri Fritz Perls’in Geştalt terapi yöntemini Avrupa’ya taşıyan çalışanlarından biridir. Jesper Juul, bu yaklaşımdan yola çıkarak bağımsız bir terapi ve danışmanlık şekli geliştirmiştir: Tüm ailenin dahil olduğu kısa vadeli müdahaleler, eylem odaklı ve pratik. Bu çalışmanın amacı eğitimde velilere yeni yollar bulma konusunda yardımcı olmak, onların başarısızlıklarını onaylamak değil. Ancak Jesper Juul’a göre veliler psikolog ve terapistlere danışmaya gittiklerinde genellikle bu tutumla karşılaşıyorlar.
Jesper Juul, birçok dile tercüme edilmiş 30’dan fazla kitabın yazarıdır. „Dein kompetente Kind“ adlı kitabı standart çalışmasıdır. Bunun devamı olarak da Temmuz 2007’de „Die kompetente Familie“ kitabı çıkmıştır. Öğretmenler ve eğitimciler için „Vom Gehorsam zur Verantwortung“ adlı kitabı yayımlanmıştır. 2006’da Kösel Yayın Evinden çıkan „Was Familien trägt“ adlı kitabı ise en çok satanlar arasındadır.


2004 yılında Jesper Juul Familylab International’ı kurdu. Bu arada Danimarka, Almanya, Fransa, İtalya, Hırvatistan, Norveç, Avusturya, Polonya, İsviçre, İsveç, Lüksemburg, Hollanda, İspanya, Sırbistan ve Slovenya‘nın yanı sıra Güney Amerika, Kanada ve Avustralya’da bağımsız temsilcilikler vardır. familylab seminer liderleri eğitim / psikoloji alanındaki uzmanların yanı sıra anaokulları, okullar ve işletmeler için, ebeveynler / büyükanne-babalar için konferanslar, workshoplar ve seminerler sunuyor.


Jesper Juul 2012’de geçirdiği ağır bir hastalıktan dolayı artık seyahatlere çıkamadığı için seminerlere katılamıyor. Jesper Juul’un değerlerinin gelecekte de devam ettirilmesi amacıyla tüm „familylab ülkeleri“ familylab Birliğini kurdu. Bugün Jesper Juul tüm familylab ülke temsilcileri için önemli bir süpervizör ve danışmandır.
İlk evliliğinden yetişkin bir oğlu olan Jesper Juul‘un ikinci evliliği de sona ermiştir.

Jesper Juul’un familylab hakkında görüşleri

Ben „How to manage your teenager in five easy lessons“ gibi konseptlere inanmıyorum. Ama bizim anne-babalara birçok konuda ilham kaynağı olabileceğimizi ve onlara rehberlik yapabileceğimizi  düşünüyorum – tabiki onların kişilik özelliklerinden, aileleriyle ve de şu anda yaşadıkları çatışmalar sonucunda nereye ulaşmak istediklerinden yola çıkarak.

Ben de bu yüzden „Aile laboratuvarı  “ ismini seçtim. Bu bir okul değil, daha çok ailenizi kendi yöntemlerinize göre  bulmanızı, yeniden keşfetmenizi  ve deneyler yaparak geliştirmenizi sağlayacak bir laboratuvar.
»Bugün pek çok genç anne-baba, ebeveynliği kişisel gelişimleri için yepyeni bir fırsat olarak görüyor. Bu düşünce çocukla olan ilişkiyi önemli ölçüde değiştirir. – Ben güç mücadelesi başlatan bir çocuk tanımıyorum, bu her zaman yetişkinler tarafından tetiklenir “ Jesper Juul
Aile üyelerinin gelişimini ve refahı sağlamada sadece sevgi yeterli değildir, bu her aile için geçerlidir. Bizim sevgi dolu duygularımızı sevgi dolu eylemlere dönüştürmeyi özellikle birlikte ve birbirimizden öğrenmemiz gerekiyor.

Jesper Juul’dan okulla ilgili birkaç söz
Son 25 yılda eğitim çalışmalarının çok kompleks bir profesyonel görev haline geldiği göz önüne alındığında, çocuklar, gençler ve onların ebeveynleri ile iletişimde olan tüm uzmanların yüksek kaliteli bilgi ve eğitim alması gerektiğini düşünüyoruz.
Öğrenme, öğretme ve rehberlik konusuyla ilgili yapılan bilimsel çalışmaların %80’inden fazlası, öğretmenlerin ve okullardaki diğer uzmanların aşağıdaki dört mesleki yeterliliğe sahip olması gerektiği sonucuna varmışlardır:
Ders içeriğine odaklı akademik yeterlilik. Ders içeriklerinin planlanması, uygulanması ve takibine ilişkin didaktik yeterlilik. Eğitim ortamının düzenlenmesine yönelik kurallara dayalı liderlik rolü. İnsanlar arası ilişkilerin kalitesini her düzeyde etkileyen ilişki yeterliliği.

35 yılı aşkın bir zamandır farklı yapı ve felsefelere sahip okullarla olan çalışma tecrübemiz ilişki becerilerinin bu yeterlilikler içinde en önemlisi olduğunu kanıtlamıştır.
Gerçekten de bu, öğretmenlerin, siyaset ve yönetimin, öğrencilerin ve velilerin taleplerini ve beklentilerini karşılamak için diğer yeterliliklerini kullanmasını sağlayan en belirleyici yeterliliktir. Daha da önemlisi, bu niteliğin öğretmenlerin işlerini zevkle yapmasını ve samimi bir şekilde her çocuğun ihtiyacına cevap verebilmesini sağlar.

Sunulan seminerlerdeki ana başlıklar, içerikler ve farklı öğrenim yöntemleri, bu deneyimlere ve yaşadığınız toplumun ihtiyaçlarına yöneliktir. Sizi belirli bir felsefe veya ideolojiye bağlamak istemiyoruz, aksine amacımız her katılımcının kendi anlayışını ve ilişki becerilerini tam olarak geliştirmesine yardımcı olacak öğrenme süreçlerini harekete geçirmek.
Çeşitli meslek dallarında deneyim sahibi seminer liderlerimiz ve süpervizörlerimiz sizlerle eşdeğer öğrenme süreçleri kurma arzusu içindeler.

İyi eğlenceler!

Jesper Juul
familylab International’in kurucusu